Naucz się nauczania. Praktyczne wykorzystanie osiągnięć neurobiologii

Naucz się nauczania. Praktyczne wykorzystanie osiągnięć neurobiologii

Nauczanie to nie tylko praca, to powołanie – przekonują autorzy książki Naucz się nauczania. Praktyczne wykorzystanie osiągnięć neurobiologii. Młodzi nauczyciele często wkraczają do szkół z ogromnym zapałem i nadzieją na zmianę świata poprzez edukację. Jednakże droga ta nie zawsze jest usłana sukcesami. Pomimo poświęcenia i wysiłku, często trudno jest osiągnąć oczekiwane rezultaty.

Książka przez Barbarę Oakley, Beth Rogowsky i Terrence’a Sejnowskiego, oferuje praktyczne podejście do nauczania, wykorzystując najnowsze osiągnięcia neurobiologii i psychologii poznawczej. Autorzy omawiają w niej procesy zachodzące w mózgu podczas nauki oraz czynniki wpływające na skuteczne zapamiętywanie informacji. Przedstawiają także techniki pozwalające na przywoływanie wiedzy u uczniów i wspierające trwałe zapamiętywanie materiału.

Książka skupia się również na radzeniu sobie z wyzwaniami, takimi jak prokrastynacja uczniów, budowanie dobrych nawyków oraz utrzymanie motywacji, zwłaszcza w kontekście nauki online. Jest to niezwykle istotne w obliczu współczesnych wyzwań edukacyjnych, które narzuca nam świat cyfrowy.

Jednym z głównych atutów tej książki jest jej przystępność. Materiał został przedstawiony w sposób zrozumiały i atrakcyjny, co sprawia, że nawet osoby niezaznajomione z tematyką neurobiologii mogą łatwo przyswoić zawarte w niej informacje.

Podsumowując, Naucz się nauczania. Praktyczne wykorzystanie osiągnięć neurobiologii to nieoceniony zasób dla wszystkich nauczycieli, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności dydaktyczne. Pozwala on zrozumieć, jak działa mózg uczniów i jak można wykorzystać tę wiedzę w praktyce, aby uczynić proces nauczania bardziej skutecznym i satysfakcjonującym zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów.

Dzięki książce dowiesz się jak:

  • stosować w nauczaniu wiedzę o procesach zachodzących w mózgu,
  • rozróżnić przyswajanie wiedzy deklaratywnej i proceduralnej,
  • pomagać uczniom w trwałym zapamiętywaniu materiału,
  • radzić sobie z prokrastynacją uczniów i budować dobre nawyki,
  • sprawić, aby klasa stała się dobrze funkcjonującą grupą,
  • utrzymać motywację uczniów, również podczas zajęć online.

Chcesz dobrze uczyć? Zrozum, jak działa mózg Twojego ucznia!

Share this post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *